Jedną z częstych modyfikacji, które wykonujemy w celu optymalizacji pozycji, jest wymiana nie tylko siodełka czy mostka, ale również kierownicy. Najczęściej dokonywaną zmianą jest przejście na węższą i krótszą kierownice, aczkolwiek nie jest to oczywiście reguła.
Podczas dzisiejszego fittingu współpracowaliśmy z zawodniczką skarżącą się na drętwienie dłoni. Jednym z głównych problemów okazała się kierownica o szerokości 40 cm, przy niespełna 36 centymetrowym rozstawie barków. Dodatkowo kierownica posiadała reach 90. Chcąc skrócić pozycje, mechanik kompensujac reach kiery 90mm ustawił klamki za wysoko powodując uskok na kierownicy i nieproporcjonalne podparcie dłoni. Po wymianie na kierownice w rozmiarze 36cm oraz reach 75mm zawodniczka odczuła zdecydowaną różnicę. Dzięki temu zabiegowi możliwy był lepszy montaż klamki przy tym samym zasięgu, a podpór dłoni jest rozłożony na większą powierzchnię, przez co nacisk na okolice przebiegu nerwu łokciowego znacznie zmalał. Oczywistą zaletą jest również bardziej osiowe ustawienie ramion względem stawu barkowego.
🔺Szerokość kierownicy jest bardzo istotna, warto pamiętać, że poza parametrem szerokości posiadają one też parametr długości (reach), co może być bardzo przydatne przy modyfikacjach roweru na długość w erze braku dostępności komponentów.